KAPADOKYA TURU

Kategoriler:

Açıklama

Gece saat 00:00 yolculuk => Samsun – Çorum – Yozgat – Avanos

Misafirlerimizle Np Tour otobüs içi ikramları eşliğinde Çorum-Alaca-Yozgat üzerinden Nevşehir-Niğde-Kayseri üçgenindeki doğal güzelliklerini 3917 m. yüksekliğindeki Erciyes Dağı ve 3268 m. yüksekliğindeki Hasan Dağ’a borçlu olan, Perslerin “Güzel Atlar Diyarı” diye adlandırdıkları Kapadokya bölgesine doğru yol alıyoruz.

• Çanak Çömlek Atölyesi
  • Aşk Vadisi
  • Paşabağları
  • Devrent Vadisi
  • Göreme Açık Hava Müzesi
  • Üç Güzeller

Yoldaki molalarımızın ardından sabah Avanos’a ulaşıyoruz. Alacağımız Sabah kahvaltısı sonrası Rehberimiz eşliğinde gezimize başlıyoruz. Gezimize ilk olarak Çanak Çömlek Atölyesi ile başlıyoruz. Kızılırmağın çamurundan yapılan çanak çömleklere dair bilgileri dinlerken görsel şovu seyrediyoruz. Burada Ustamız bizlere eski dönemde çömlek yapımını anlatıp, gösterdikten sonra misafirlerimizden içerisinden birini seçerek eğlenceli anlatımı ile çömlek yaptırmaya çalışacaktır. Ardından ustamızdan ürünler hakkında bilgi aldıktan sonra alışverişlerimiz için zaman veriyoruz. Burada çömlek ürünleri ve hediyelik eşya alışverişlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Alışverişlerimizin ardından Aşk vadisine hareket ediyoruz. İsmini genellikle Evlilik tekliflerinin yapıldığı yer olmasından dolayı alan bu güzel vadide doyasıya resim çekme imkânımız olacak. Daha sonra Çok başlı peribacalarının en güzel örneklerini göreceğiniz Paşabağ’da (Keşişler Vadisi) fotoğraf molası veriyoruz. İlginç peribacası oluşumlarını içerisinde barındıran, adını da deve şeklindeki peribacasından alan Develi Vadi (Devrent Vadisi) gezisi ardından Öğle yemeği için mola veriyoruz. Yemek sonrası bölgenin en yüksek noktası konumunda bulunan Uçhisar Kalesini panoramik olarak fotoğraflıyoruz. Daha sonra Hıristiyanlığın tarihsel gelişiminde en önemli yerlerden birine sahip olan Göreme Açık Hava Müzesi’ne hareket ediyoruz. Göreme Açık Hava Müzesi’nde Kızlar ve Erkekler Manastırı, Aziz Basileus Kilisesi, Elmalı Kilise, Aziz Barbara Kilisesi, Yılanlı Kilise, Karanlık Kilise, Çarıklı Kilise ve Tokalı Kilise’sini rehberimiz eşliğinde geziyor ve bilgiler alıyoruz. Buradaki gezimizi tamamlayıp Son olarak Şapkalı Peribacalarının ve Kapadokya’nın simgesi olan Üç Güzeller Peribacalarını görüyoruz. Buradaki fotoğraf molamızın ardından Otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve Konaklama Thermal otelimizde.

• Güvercinlik Vadisi
  • Onyx Taş Atölyesi
  • Kaymaklı Yeraltı Şehri

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltımızın ardından otelden ayrılıyor ve Güvercinlik Vadisi’ne doğru hareket ediyoruz. Nazar ve çömlek ağaçları ile birleşince muhteşem fotoğraflar yakalayabileceğiniz Güvercinlik Vadisi’nden fotoğraf molası veriyoruz ve ardından Onyx Taş Atölyesine hareket ediyoruz. Volkanik bölge olan Kapadokya’dan çıkartılan onyx taşı ve ve farklı derinliklerden çıkartılan yarı değerli ve değerli taşların işlenmesi ve tezgâhlardaki yerini alma aşamalarını görebileceğimiz atölye ziyaretimiz ardından dileyen misafirlerimiz için alışveriş molası veriyoruz. Alışverişlerimizi gerçekleştirdikten sonra Kaymaklı Yeraltı Şehri’ne doğru hareket ediyoruz. (Yoğunluk durumunda Derinkuyu Yeraltı Şehri ziyaret edilecektir. Gerek yaklaşık 4500 yıllık kullanım geçmişleriyle gerek mimari özellikleri ve gerekse de kullanım amaçlarıyla hayranlık uyandıran yeraltı şehri gezimizi rehberimiz eşliğinde gerçekleştiriyoruz. Binlerce insanın yaşadığı bu yeraltı şehrinin her adımında hayrete kapılacaksınız. Hititler Döneminde yapılan, Roma ve Bizans Dönemlerinde diğer alanlarında oyulmasıyla yeraltı şehrine dönüştürülen, tüf kayalardan oluşan Kaymaklı Yeraltı Şehri gezimizi gerçekleştirdikten Sonra Samsun dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Yoldaki molalarımızın ardından Samsun’a varış ve sizleri aldığımız noktalara bırakarak bir başka Np Tour organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.